سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ اعمال، دوستی در راه خدا و دشمنی درراه خداست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 90 اسفند 16 , ساعت 10:40 صبح

راه های بهبود  اختلال کاستی توجه

" اختلال کاستی توجه" که در این مقاله آن را " بی توجهی" می نامیم، یک عارضه کلی روانی دوران کودکی است که بصورت ناتوانی شدید در توجه کردن و بی اختیاری در رفتار و حرکات ظاهر می شود.

حالت عمومی این عارضه، وجود حرکت های اضافی یا " فزونکاری" در کودک است که به طور معمول پس از دوره بلوغ کاهش می یابد، ولی مشکلات بی توجهی و بی اختیاری همچنان باقی می مانند. گفته می شود که علت این عارضه، نوعی ضایعه خفیف مغزی است.

ادامه مطلب...

سه شنبه 90 اسفند 16 , ساعت 10:38 صبح

نوشتن

پرسش: لطفا طریقه درست خلاصه نویسی کردن را بگویید؟

 

پاسخ: به طور کلی خلاصه ‌نویسی و یادداشت ‌برداری به چهار دلیل پیشنهاد می‌شود: اول اینکه هنگام مطالعه و دقیق خوانی از اصول مهم به شمار می‌آید و در عمیق تر کردن یادگیری مؤثر است. دوم حجم و زمان مرور کمتر شده و امکان مرورهای چندین باره را به شکلی سریع فراهم می ‌کند و سوم اگر به شیوه‌ای صحیح انجام گیرد به هنگام مرور بهتر و مؤثر از خود مطلب مفید واقع می ‌شود و چهارم این امکان را فراهم می‌کند که تمام مطالب و مباحث مرتبط با یک موضوع را که در کتاب درسی، جزوه، کتاب کمک آموزشی و هر منبع دیگری پراکنده باشد را در یک جا جمع ‌آوری کرده و از پراکنده خوانی جلوگیری نمود.

ادامه مطلب...

سه شنبه 90 اسفند 16 , ساعت 10:36 صبح

می‌دانید که ورزش برای حفظ سلامت جسم مفید است. علاوه بر این ورزش احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد ، از خطر سرطان‌های مختلف جلوگیری می‌کند، باعث کاهش فشار خون ، بهبود متابولیسم، کاهش مشکلات مرتبط با دیابت، کمک به حفظ تراکم استخوان و ارتقای سیستم ایمنی می‌شود...

 
 
     

ادامه مطلب...

سه شنبه 90 اسفند 16 , ساعت 10:33 صبح

یکی از مسائلی که می باید در زمینه ازدواج مورد بحث و بررسی قرار گیرد ، جایگاه عشق در ازدواج است . بهراستی به سؤالاتی که درباره عشق و نقش آن در زندگی وجود دارد چگونه باید پاسخ گفت ؟ سؤالاتی از قبیل:عشق چیست ؟ آیا عشق گناه است ؟ آیا ازدواج بدون عشق معنایی می تواند داشته باشد ؟ عشق باید قبل از ازدواج  به وجود آید و یا بعد از آن ؟ آیا هر عشقی ضرورتاً باید منجر به ازدواج شود ؟ آیا عشق لزوماً باید انسان را به طرف انسانی دیگر سوق دهد ؟ عشق به چه عواملی بستگی دارد ؟ چگونه استمرار می یابد ؟ چگونه خاتمه می یابد ؟ و یا چگونه رشد پیدا کرده و به تعالی می رسد ؟

در ادامه ، به این گونه سئوالات پاسخ خواهیم داد، هر چند که اذعان داریم این مطالب تمامی آنچه را که در این زمینه می توان بیان داشت ، شامل نمی شود .

ادامه مطلب...

سه شنبه 90 اسفند 16 , ساعت 10:29 صبح

گل

با بررسی روابط موجود بین دو جنس مذکر و مؤنث در جامعه ما ، می توان دسته های مختلفی از رفتار را مشاهده کرد  که هریک از این نوع برخوردها ارتباط مستقیمی با عوامل تعیین کننده رفتار ، از جمله سطح تحول شخصیت، سطح تحول هوش،و تراز فرهنگی انسان دارد .

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ