سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منفورترین مردم نزد خداوند، فقیر متکبّر وپیر زناکار و دانشمند بد کار است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 90 بهمن 15 , ساعت 11:56 صبح

اگر در خانه‌ای بیشتر از یک بچه وجود داشته باشد، حتماً مشکل پیش می‌آید. خواهر و برادرها از هم چیزهایی قرض می‌گیرند و معمولاً پس نمی‌دهند. بچه‌های کوچکتر گاهی احساس می‌کنند که بچه‌های بزرگتر به آنها زور می‌گویند. بچه‌های بزرگتر خانه فکر می‌کنند که کودک تازه به دنیا آمده همه توجه خانواده را به خودش جلب کرده است.

البته دعوا بین خواهر و برادرها مسئله‌ای عادی است اما اگر بیش از اندازه شود ممکن است همه خانواده را ناراحت کند. بگذارید ببینیم برای کنار آمدن با خواهر و برادرهایتان باید چه کار کنید. اونها اینقدرها هم بد نیستند، نه؟

کمی رقابت با هم چیز بدی نیست. باعث می‌شود بیشتر تلاش کنید—مثلاً وقتی با برادرتان بازی انداختن حلقه را انجام می‌دهید. اگر برادرتان در اینکار حرفه‌ای باشد، باعث می‌شود بخواهید که شما هم در آن پیشرفت کنید. اما بعضی از این رقابت‌ها به دعوا و جاروجنجال تبدیل می‌شود—مثلاً وقتی که فکر می‌کنید برادرتان می‌خواهد توپ را به زور از شما بگیرد. آدمهایی که همدیگر را دوست دارند بعضی وقت‌ها با هم دعوا می‌کنند اما دعوای بیش از حد برای همه ناراحت‌کننده است.

آیا تا حالا چیزی در مورد آن دیو سبز رنگ یک چشم که اسمش حسادت است شنیده‌اید؟ بعضی وقت‌ها برادرها و خواهرها به همدیگر حسودی می‌کنند. مثلاً اگر خواهرتان همیشه نمره‌های خوبی در مدرسه بگیرد ممکن است برای شما ناراحت‌کننده باشد مخصوصاً اگر نمره‌های شما پایین‌تر باشد.

با اینکه ممکن است به خواهر یا برادرتان افتخار کنید، کمی حسودی کردن طبیعی است. باعث می‌شود بیشتر روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید و تلاشتان را بیشتر کنید تا اینکه بخواهید مدام خودتان را با خواهر یا برادرتان مقایسه کنید.

همه بچه‌ها دنبال توجه مادر و پدرشان هستند اما بعضی‌وقت‌ها نوبت خواهر یا برادرتان می‌شود. اگر حس می‌کنید نادیده‌تان می‌گیرند و همیشه به خواهر یا برادرتان توجه می‌کنند، حتماً درمورد این مسئله با پدر یا مادرتان حرف بزنید. اگر والدینتان بفهمند که چنین احساسی دارید، با هم فکر می‌کنند که چه کار کنند تا شما خوشحال‌تر شوید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ